-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:3765 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:88

آيا در جامعه بايد خشك مذهب بود يا متعادل؟



برادر عزيز خوب بود مراد خود را اندكي توضيح ميداديد، اگر مراد شما از خشك مذهب عدم اعتنا به روح عبادت و اكتفا كردن به ظواهر بندگي بدون توجه به حقايق آن است، مسلماً امري غير مطلوب است كه مقام معظم رهبري در اين رابطه ميفرمايند:

اگر در حال عبادت، توجه نبود و روح عبادت كه همان عبوديت و انس با خدا و تسليم در مقابل او است، مورد توجه قرار نگرفت، آن وقت خطرهاي گوناگوني در سر راه انسان قرار ميگيرد كه تحجر يكي از آنها است و شهيد مطهري در كتاب جاذبه و دافعة علي ( يكي از شگفتيها و برجستگيهاي تاريخي زندگاني علي ( را اقدام شجاعانه و تهورآميز او در مبارزه با مقدس خشكههاي متحجر و مغرور و خوارج ميداند، بنابراين شكي نيست كه تعادل امري مطلوب است كه قرآن كريم نيز مي فرمايد:وجعلناكم امة وسطا كه كمال انسان را در تعادل و توازن او دانسته، خوب است در اين زمينه به كتاب انسان كامل شهيد مطهري مراجعه كنيد.

اما اگر مراد شما رعايت مسائل شرعي و احكام ديني بدون توجه به اوضاع و شرايط اجتماع و مقتضيات زمان و عصر جديد است و از اين نظر خشك مذهبي و يا متعادل بودن مورد سؤال شما قرار گرفته است، بايد توجه نماييد كه اسلام ناب آنگونهاي كه امام راحل ( ارائه نمودند و براي آشنايان به حقيقت اسلام معلوم است،هيچ گونه تعارضي با پيشرفتهاي علمي و صنعتي نداشته و قابليت توسعه در همة زمانها را دارا است كه براي اطلاع بيشتر به اين مسأله ميتوانيد به كتاب اسلام و مقتضيات زمان نوشتة استاد شهيد مطهري مراجعه نماييد.



















































مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.